Gun jezelf geluk!

inspiratie vloeit weg

inspiratie vloeit weg

05-10-2017

Geen inspiratie meer

Soms ervaar ik een afname in mijn inspiratie. Dat is best vervelend als je een blog hebt te schrijven. De ene keer zit ik vol met inspirerende thema's en soms lukt het niet eens iets te verzinnen, gewoon te doen. Ik voel mij dan ook overloaded aan inspirerende zaken, dat ik geen keuze kan maken in de thema's. Dus kom ik maar gewoon met dit dilemma. Wat als je inspiratie wegebt of te overloaded is?

Ik heb het afgelopen jaar erg veel geschreven over zelfwaardering. Een Website ontworpen, terwijl ik regelmatig aan liep tegen mijn beperkingen. Hedendaagse social media is een geheel nieuwe ervaring voor mij. Lastig ook nog eens, nu je veel handboeken aangereikt krijgt. Vol goede moed begin je aan een handboek en nog voor het einde lukt het al niet meer. Het is ineens niet meer iets van mezelf. Of ik nu schrijf conform de social media regels of niet, het is niet van mij. Ik ben anders, ik ben geen volger of pennenlikker. Ik ben uniek en wil dat zo houden. Voor mij geen handboek of wekelijkse aanzet voor social media. Ik doe wat ik graag wil doen. 

Zo heb ik naast mijn Website ook folders ontworpen, een nieuw magazine gemaakt over zelfwaardering en mappen ontworpen voor de training. Ik enthousiast over de ontwerpen en dan loop ik tegen het volgende aan: niemand leest nog magazines en folders. Daar komen die handboeken weer met hun oordeel. 

Tegenwoordig kun je nauwelijks mensen nog bereiken. Ja, je moet perse  aansluiten op datgene de persoon op een bepaald moment nodig heeft. Nu verandert de behoefte van de persoon regelmatig, dus hoe sluit ik nu aan ? 

Mijn inspiratie draait overuren en wordt er best moedeloos van, overloaded dus. Andere wijze filosofen zeggen, geduld. Het komt allemaal vanzelf naar je toe. Geduld is iets wat ik al jaren geleden heb geleerd en momenteel is mijn geduld danig op de proef gesteld. Iets wat tegenwoordig niet meer kan is geduldig afwachten, want voordat je het weet, wordt je afgeperst of belazerd.

Zo ook mijn ervaring over een voorheen goede dienstverlener XS4ALL.  Tjonge is was altijd enthousiast over hun aanbod en service. Op het moment dat ik helaas geduld moest hebben, pakten ze mij en troggelen me geld af over iets wat zij niet kunnen leveren. In mei wilde ik mijn abonnement bij hen zakelijk opzeggen, omdat ik ging verhuizen naar een nieuw pand. De planning was dat ik in begin september de sleutel kon krijgen. Helaas liep het bij de bouw enorm uit en wordt het pas eind oktober. 

XS4ALL wilde mij tegemoet komen, door mijn huidige aansluiting in de hold te zetten en na de verhuizing opnieuw te activeren. Ik was dik tevreden met hen, dus waarom niet. Ze crediteerden mij voor drie maanden, omdat ik de sleutel in september zou ontvangen. In september gaf ik hen de verhuizing en opleverdatum op. Blijkt, dat ze helemaal niet kunnen leveren op het nieuwe adres. Er is maar 1 verbinding en wordt beheert door een eigen provider. Dit werd pas in september door de organisatie bij wie ik huur opgezet. Dus helaas geen verbinding met mijn zo gewenste XS4ALL. Ik moest het adres maar opzeggen. Toen ik dat schriftelijk deed werd ik ineens door hen geconfronteerd met een contract, dat niet zomaar ontbonden kon worden. Nou wat er toen allemaal uit de kast van dit bedrijf werd gehaald laat ik maar even achterwege. Mijn geduld werd weer op de proef gesteld. Alleen nu ging het mij geld kosten, terwijl XS4ALL mij het advies had gegeven. Ik moet betalen voor een aansluiting die er nooit is geweest en welke zij niet kunnen leveren. Dit is momenteel dus de nieuwe mentaliteit van het zakenleven. Op kort termijn van alles beloven en incasseren. Gebakken lucht dus. Wil ik tevens mijn privecontract opzeggen vraagt de medewerker de rede. In alle rust vertel ik dat zijn collega's gewoon klootzakken zijn geweest, want dat zijn ze ook echt, gooit hij de hoorn erop. Ja, had je maar niet om de rede moeten vragen. 

Het vervelendste van deze ervaring is dat het overal om je heen gebeurt. Klant is koning bestaat niet meer. Langzaam gaan we naar een nieuw bewind toe. Het wordt tijd dat er weer een handboek komt met de gebruiksaanwijzingen. Naast Facebook handboek, LinkedIn, social media, google, Websites ontwerp, etc. Is er momenteel behoefte aan: hoe om te gaan met de slechte service van bedrijven, of hoe om te gaan met menselijk contact? 

Gelukkig zal ik niet de enige zijn en zoeken velen slachtoffers van deze terreurbeweging binnenkort hulp. Dan hoef ik mij niet te houden aan de wetten van social media, websites en wat dan ook. Dan kan ik mijn menselijk sterke contact gebruiken iedereen gerust te stellen. We hebben nog steeds vrije meningsuiting, we zijn nog steeds een zogenaamde democratie zegt onze premier, dus ik mag gewoon boeven klootzakken noemen, zonder vervolgt te worden.....heerlijk! Dat lucht op.

 

Toch weer een blog voor elkaar gekregen op een manier zoals ik dat wil. Mijn frustratie neemt af......heerlijk die social media handboeken......

VLCounseling

Calèche 20
5146 BG Waalwijk
Noord Brabant
Mobiel: 06 10266 452
E-mail: info@vlcounseling.nl

Kijk ook op: www.ruudvanlent.nl

youtube-vl-counseling linked-in-ruud-van-lent facebook-vlcounseling
Website developed and hosted by: Creativedevelopment.nl